Haber

Gülizar Biçer Karaca: “Çocukların Eğitim, Beslenme ve İhtiyaçlarının Karşılanmasında Neden Hala Sorunlar Var”

CHP Genel Başkan Yardımcısı Gülizar Biçer Karaca, depremzede öğrencilerin farklı illerde eğitimlerine devam ederken yaşadıkları beslenme sorunlarını TBMM gündemine taşıdı. Karaca, “Depremin üzerinden 3 hafta geçti. Çocukların eğitim hakkı, beslenme hakkı ve ihtiyaçlarının karşılanmasında neden hala sorunlar var?” söz konusu.

CHP Genel Başkan Yardımcısı, Denizli Milletvekili Gülizar Biçer Karaca; Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in yanıtlanmak üzere sorduğu soru önergesi ile farklı illerde eğitimlerine devam eden depremzede öğrencilerin beslenme sorununu TBMM gündemine taşıdı. Karaca dedi ki:

Depremler sonrası yaşanan yıkım ve hak ihlalleri; Barınma ve beslenme hakkı ihlal edilen çocuklar için okullarda eğitim devam ediyor. Okula giden depremzedelerin sadece yardımcı kitap ve kırtasiye malzemelerine değil, en kıymetlisi beslenme olan su şişelerine, çantalara, okul formalarına, botlara ve montlara da ihtiyaçları vardır. Depremzedelerin gıda ihtiyacının veli, öğretmen ve gönüllülerin desteğiyle karşılandığı belirtildi. Sayın Bakanım, neden o koltukta oturuyorsunuz? Sosyal devlet depremzedelerin ve çocukların yaralarını ne zaman sarmayacak ve sosyal devlet olmanın gereği bugün yerine getirilemeyecekse ne zaman yerine getirilecek? Beslenme temel haklardan biridir. Çocukların beslenme hakkı için, her okulda, tüm devlet okullarında ücretsiz yemek yiyen depremden etkilenen çocukların gıda fiyatları ve özel okullara nakilleri bir an önce karşılanmalıdır. sosyal devlet, ödemesi de hazineden, halktan yapılmalı. Başka ne için bekliyorsunuz? Depremin üzerinden 3 hafta geçti. Çocukların eğitim hakkı, beslenme hakkı ve ihtiyaçlarının karşılanmasında neden hala sorunlar yaşanıyor?”

“ÇOCUKLARIN BARINMA, SAĞLIK VE EĞİTİME ERİŞİM SORUNLARINI HEMEN KALDIRMAK”

Karaca, soru önergesinde şu değerlendirmelerde bulundu:

“Hala afet bölgesinde bulunan, okul-eğitim kurumları yıkılmış, eğitim olanaklarından mahrum bırakılmış tüm çocukların mağduriyetlerinin giderilmesi gerekmektedir. Barınma, sağlık ve eğitime erişim sorunlarının acilen çözülmesi zorunludur. deprem sonrası afet bölgelerinden başka illere yerleşen ve okullara gidebilen çocuklar için.Aslında yemek hakkından mahrum bırakılıyorlar.Depremden kurtulan çocukların yaşadıkları bu sorun onların okullarda aç kalmasına neden oluyor. deprem sonrası gittikleri illerde katıldıkları, temiz su ve sağlıklı gıdaya erişim hakkından yoksun bırakılmalarının yanı sıra çocukların yaşadıkları deprem travmasıyla baş etme yöntemleri de yok sayılıyor.

“OKULLARDAKİ DAYANIŞMA VE BAĞIŞ DÜZEYİNDE SÜREKLİLİK SORUNU OLAN ÖĞRENCİLERİ BESLENME VE TEMEL İHTİYAÇLARININ TANIMLANMASI RİSKİ OLARAK ÇEVİRİYOR”

Depremi atlatan ve ağır travma yaşayan depremzedeler ve aileleri, okul yemekhanesi veya kantinlerinden, servis ve ulaşım olanaklarından, okul kıyafetlerinden, temel ihtiyaç maddelerinden, beslenme saatlerindeki yemeklerden, eğitim materyalleri ve kırtasiye malzemeleri. dayanışma ve bağışların sürekliliği konuları, öğrencileri okulda beslenme ve temel ihtiyaç maddelerinden mahrum kalma riskiyle karşı karşıya bırakmaktadır.

“BAKANLIK TARAFINDAN AÇIKLANAN GÜNLÜK ÜCRETSİZ YEMEKLER SADECE OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİ İÇİN YETERLİ DEĞİLDİR”

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, 2022-2023 eğitim-öğretim döneminin ikinci döneminin başlayacağı 6 Şubat prestijiyle kademeli olarak 5 milyon öğrenciye uygulayacakları ücretsiz yemek uygulaması için hazırlıkları tamamladıklarını açıkladı. Bakanlığın açıkladığı günlük ücretsiz yemek uygulaması sadece okul öncesi eğitim öğrencileri için yetersiz kalmaktadır. Yıkıcı depremle birlikte tüm okullarda tüm öğrencilere yemek verilmesi, depremzedelerin yaşadığı eşitsizlik, erişim engelleri ve ayrımcılığa son verilmesi açısından bir an önce hayata geçirilmesini zorunlu kılmaktadır.

“BAKANLIK TARAFINDAN OKULA KAYITLI OLAN ÖĞRENCİLERE KİTAP, KALEM, KİTAP, KAYNAK, KIRTASİYE, FORM, VS. ÜCRETSİZ SAĞLANIR MI?”

Karaca, Milli Eğitim Bakanı Özer’e şu soruları sordu:

“Depremin meydana geldiği ve etkilediği illerde hayatını kaybeden öğrenci sayısının illere/okul ve sınıf durumuna/cinsiyete göre dağılımı nedir? Okul öncesi/ilkokul/ortaokul/lise dağılımı nedir? başka illere yerleşip kayıt yaptıran öğrenciler Engelli öğrencilerin dağılımı nedir Engelli öğrenciler için özel önlemler alındı ​​mı Özel eğitim kurumlarına devam edip ölen öğrenci sayısı nedir illere göre dağılımı Üniforma vb. temini ücretsiz mi? Varsa ihtiyacı karşılanan öğrenci sayısı ve dağılımı nedir? Bakanlığın depremzede kayıtlarında yaşadığı başlıca sorunlar nelerdir? öğrencilerin devam ettikleri il/ilçe/beldelerdeki okullara bilgilendirme hizmeti verecek MEB telefon hattı kurulması planlanıyor mu? Katıldıkları kümelerin başında yer alan çocukların yaşadıkları belirsizlikler ve ihlaller konusunda farkındalık yaratmak için ne yapılıyor? Okullarda tüm ilkokul/ortaokul/lise kademelerindeki tüm öğrencileri kapsayacak şekilde ücretsiz yemek programı başlatılması planlanıyor mu? Depremzede öğrencilerin ulaşım, beslenme, barınma, çanta-yemek kutusu-su tiryakisi-eğitim destek malzemeleri, kırtasiye vb. Bakanlığınız tarafından karşılanacak ve devam eden eğitimlerini geciktirmemeleri için öğrencilere acilen teslim edilecek program hangi biçimde çalışıyor? Okullarda travma sonrası sistemler eğitimi alan klinik psikologların atanmalarının aciliyetini göz önünde bulundurarak bir randevu planlaması var mı? Varsa takvimi kamuoyu ile paylaşmayı düşünüyor musunuz?”

Kaynak: ANKA / Günümüz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu